Κυριακή 1 Μαρτίου 2009

Διάλογος με απουσίες


Με «τυμπανοκρουσίες» ξεκινά η κυβέρνηση την ερχόμενη εβδομάδα τον διάλογο για την αναμόρφωση του λυκείου και το εξεταστικό, αλλά οι εκπαιδευτικοί από την άλλη πλευρά διαχωρίζουν τη θέση τους και διαμαρτύρονται για τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης τα οποία χρονίζουν και επιδεινώνονται από την κυβερνητική πολιτική.

Χτες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι στις 11Μαρτίου θα διεξαχθεί, στο Ζάππειο Μέγαρο, η πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο οποίο προεδρεύει ο καθηγητής Γιώργος Μπαμπινιώτης.

Η εναρκτήρια συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 12 το μεσημέρι και στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται -όπως ήταν αναμενόμενο- τα δύο θέματα στα οποία θα δοθεί προτεραιότητα, δηλαδή η αναμόρφωση του λυκείου και το σύστημα επιλογής των υποψηφίων για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής θα συζητηθούν ο χρονικός ορίζοντας εφαρμογής των προτάσεων αλλά και το κόστος τους καθώς και η αναμόρφωση των Αναλυτικών προγραμμάτων στο δημοτικό και στο γυμνάσιο.

Χτες οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επανέλαβαν την πρόθεσή τους, να μη λάβουν μέρος στον διάλογο, διότι όπως τόνισαν οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ:

Η κυβέρνηση αποφάσισε μονομερώς τους όρους, τις συνθήκες και το επίπεδο της διαπραγμάτευσης και όρισε ότι η συζήτηση για το λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πραγματοποιηθεί στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ, το οποίο εξ αντικειμένου αδυνατεί να εκφράσει τη συνισταμένη της κοινωνικής ευαισθησίας και βούλησης, ενώ επανειλημμένα χρησιμοποιήθηκε από τις κυβερνήσεις για την επικύρωση προειλημμένων αποφάσεών τους, καθώς έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν στα όργανα αυτά.

Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι ο διάλογος είναι προσχηματικός, «κουβέντα να γίνεται», όπως χαρακτηριστικά λένε, ενώ την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί και η δημόσια εκπαίδευση γενικότερα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, πολλά από τα οποία οφείλονται στην όλο και χαμηλότερη χρηματοδότηση της Παιδείας.

Οπως τονίζει μάλιστα το ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον διάλογο που προωθεί η κυβέρνηση επιχειρεί να συγκαλύψει τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης, προσπαθώντας να πείσει μαθητές και γονείς, την κοινωνία όλη, ότι η αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ μπορεί να αλλάξει ή έστω να θίξει τον ταξικό - κατανεμητικό ρόλο του σχολείου και την αναπαραγωγή των κοινωνικών ανισοτήτων.

Παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί δεν λαμβάνουν μέρος στον διάλογο,

ο υπουργός Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος δήλωσε χτες ότι «ξεκινά με πολύ καλές προϋποθέσεις και μια πολύ μεγάλη συμμετοχή, αν και βρισκόμαστε σε μια περίοδο φορτισμένη πολιτικά».

Οσο για το 5% για την Παιδεία που είχε η κυβέρνηση υποσχεθεί προεκλογικά, ο υπουργός υπογράμμισε ότι όταν περάσει η οικονομική κρίση «πρέπει να βρούμε τρόπο με τον οποίο πράγματι να δώσουμε μια γενναία αύξηση και σταδιακά να φτάσουμε στο 5%».

Από το ΕΘΝΟΣ της 5/3/2009

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου