Επιλογή εισακτέων σε δύο αλλεπάλληλους γύρους με επαναπροκήρυξη των κενών θέσεων του πρώτου γύρου, δεκάωρο ωρολόγιο πρόγραμμα για τους μαθητές των Β’ και Γ’ τάξεων που θέλουν να εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο, εξεταστέα ύλη από διαφορετικά -κάθε χρόνο- κεφάλαια και των τριών τάξεων και κουπόνια στους μαθητές για να προμηθεύονται τα βιβλία της επιλογής τους. Οι παραπάνω είναι μερικές από τις εισηγήσεις της Επιτροπής Βερέμη στον υπουργό Παιδείας, Αρη Σπηλιωτόπουλο.
Το πλήρες κείμενο του πορίσματος, όπως επιδόθηκε στον υπουργό από τον πρόεδρο του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνο Βερέμη, την περασμένη Δευτέρα στο πλαίσιο του διαλόγου για το εξεταστικό και το νέο Λύκειο, παρουσιάζει σήμερα ο ΕΤ.
Το πόρισμα Βερέμη καταλήγει σε δύο εναλλακτικές εκδοχές για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Και οι δύο αναφέρονται σε προπαρασκευαστικό πρόγραμμα. Η διαφορά τους είναι ότι στη μία περίπτωση το προπαρασκευαστικό πρόγραμμα ενσωματώνεται στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, ενώ στην άλλη προστίθεται μετά το Λύκειο και διαρκεί ένα έτος, επιμηκύνοντας το συνολικό χρόνο σπουδών.
Η βασική ομοιότητα των δύο εκδοχών είναι ότι αμφότερες προβλέπουν εξετάσεις μετά το απολυτήριο Λυκείου. Προτείνονται λοιπόν τα ακόλουθα:
- Οι εξετάσεις θα πρέπει να γίνονται μετά το απολυτήριο Λυκείου, με τρόπο παρόμοιο με εκείνον που ισχύει σήμερα.
- Να λαμβάνονται υπόψη όχι μόνον οι βαθμοί των τελικών εξετάσεων στα διάφορα μαθήματα, αλλά και των ενδιάμεσων σε επίπεδο περιφέρειας και εκείνων του απολυτηρίου Λυκείου, σε ποσοστά που θα καθοριστούν μέσα από διάλογο με όλους τους ενδιαφερομένους.
- Ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα πέντε. Για όλες τις ειδικότητες υποχρεωτικώς εξεταζόμενο μάθημα θα είναι εκείνο της Δεξιότητας Γλώσσας.
- Ολα τα ΑΕΙ της χώρας θα καθορίζουν και θα γνωστοποιούν εκ των προτέρων τα κριτήρια βάσει των οποίων θα δέχονται για εισαγωγή φοιτητές στις διάφορες σχολές ή τμήματά τους .
- Κάθε μαθητής θα μπορεί να λάβει μέρος στις εξετάσεις πρόσβασης όσες φορές επιθυμεί, κάθε φορά όμως θα πρέπει να διαγωνίζεται σε όλα τα μαθήματα της ειδικότητας που έχει επιλέξει.
- Μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων των εξετάσεων, ο κάθε μαθητής θα μπορεί να κάνει αίτηση εγγραφής απευθείας στα τμήματα της προτίμησής του. Εκτιμάται ότι ο αριθμός των αιτήσεων που μπορεί να κάνει κάθε μαθητής θα είναι περιορισμένος (π.χ. έως δέκα), ενώ σήμερα μπορεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις να φθάσει τα 250 τμήματα.
- «Εάν μετά το πέρας της όλης διαδικασίας υπάρχουν κενές θέσεις σε τμήματα, τότε αυτά θα μπορούν να τις καλύψουν στο πλαίσιο ενός δεύτερου γύρου αιτήσεων (κατά τρόπο ανάλογο με το clearing των ΑΕΙ της Μ. Βρετανίας). Και στην περίπτωση αυτή τα κριτήρια εισαγωγής θα πρέπει να είναι εκ των προτέρων δημοσιοποιημένα. Για το δεύτερο αυτό γύρο θα μπορεί να είναι βασικό κριτήριο επιλογής η εντοπιότητα. Επίσης, στο γύρο αυτό θα μπορούν να λάβουν μέρος τόσο μαθητές που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις πρόσβασης όσο και μαθητές με μόνο απολυτήριο Λυκείου. Είναι, βέβαια, προφανές ότι όσοι καταφέρουν να εισαχθούν σε κάποιο τμήμα μέσω του δεύτερου αυτού γύρου δεν θα έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής σε ομοειδές τμήμα ιδρύματος, ανεξάρτητα αν πληρούν τα κριτήρια μετεγγραφών που ισχύουν σήμερα».
Της Γιούλη Μανώλη από τον ΕΛ. ΤΥΠΟ της 9/2/2009
Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου