1. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑΣ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων κρίνει ότι είναι αναγκαίο να υπάρξουν αλλαγές τόσο στον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσο και στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, που κατά προτίμηση θα αποσυνδέεται απόλυτα από το Λύκειο
Ειδικότερα σύμφωνα με έρευνα της MRB για λογαριασμό του ΕΛ. Τύπου:
-Στο ερώτημα αν χρειάζονται αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης το 77,3% των ερωτηθέντων απαντά «Σίγουρα- Μάλλον Ναι».
-Αντίστοιχα για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση «Σίγουρα- Μάλλον Ναι» απαντά το 85%. Το ποσοστό αυτό στις ηλικίες 18-24 ανέρχεται στο 97,2%.
-Στο αντίστοιχο ερώτημα για τις Πανελλήνιες εξετάσεις και τον τρόπο εισαγωγής στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα «Σίγουρα-Μάλλον Ναι» απαντά το 75,9% των ερωτηθέντων. Το ποσοστό αυτό στις ηλικίες 18-24 ανέρχεται στο 82,4%.
Στο ερώτημα που σχετίζεται με την επιθυμία υιοθέτησης ενός νέου συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια που θα αποσυνδέει απόλυτα το Λύκειο από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις θετικά τάσσεται το 69,3%.
2. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΠΟ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΣΗ
Το δεύτερο βασικό σημείο που προκύπτει από την έρευνα της MRB, είναι η θετική στάση των ερωτηθέντων στην πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας για διάλογο από μηδενική βάση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στα θέματα της παιδείας, καθώς και η υιοθέτηση της άποψης ότι ο κάθε αρμόδιος εμπλεκόμενος φορέας θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να συμμετέχει στον διάλογο.
Συγκεκριμένα: στο ερώτημα «πώς κρίνετε συνολικά την πρόταση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α. Σπηλιωτόπουλου για διάλογο από μηδενική βάση στα θέματα Παιδείας με όλους τους εμπλεκόμενους / αρμόδιους φορείς» το 76,6% απαντά «Πολύ-Μάλλον θετικά».
Αντίστοιχα, στο ερώτημα για το ποια στάση που θα πρέπει να τηρήσουν οι εμπλεκόμενοι φορείς (κόμματα και συνδικαλιστές) που έχουν προσκληθεί στο τραπέζι του διαλόγου, το 50,3% πιστεύει ότι θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να συμμετέχουν στον διάλογο και παράλληλα να θέσουν τις διεκδικήσεις και τα αιτήματα τους ενώ το 17,8% εμφανίζεται ακόμα πιο απόλυτο, υιοθετώντας την άποψη ότι όλοι θα πρέπει να συμμετέχουν στον διάλογο χωρίς να θέτουν προϋποθέσεις συμμετοχής.
3. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΑΣΗΣ ΚΟΜΜΑΤΩΝ, ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ
Το κόμμα της ΝΔ και ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος λαμβάνουν τα υψηλότερα ποσοστά θετικής αξιολόγησης για την στάση που τηρούν στις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με αφορμή το διάλογο για την παιδεία.
Όσον αφορά στην αξιολόγηση των κομμάτων:
-η στάση της ΝΔ κρίνετε ως «Πολύ+Αρκετά Καλή» από το 35,6%
-το αντίστοιχο ποσοστό του ΠΑΣΟΚ είναι 32,8%,
-του ΚΚΕ 22,5%,
-του ΣΥΡΙΖΑ 22,6%,
-του ΛΑΟΣ 19,2%,
-της ΟΛΜΕ 24,6%,
-της ΔΟΕ 25,4%,
-της ΟΙΕΛΕ 14,2%.
Όσον αφορά στην αξιολόγηση των προσώπων:
-Η στάση του Άρη Σπηλιωτόπουλου κρίνετε ως «Πολύ+Αρκετά Καλή» από το 57% των ερωτηθέντων.
-Η Πολιτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Άννα Διαμαντοπούλου συγκεντρώνει το 45,3% θετικών γνωμών για τη στάση της.
-Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης συγκεντρώνει το 41,6% των θετικών κρίσεων.
-Ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας Καθηγητής Θ. Βερέμης συγκεντρώνει το 18,6% των θετικών κρίσεων.
Αξιοσημείωτο επίσης είναι τα υψηλά ποσοστά θετικής κρίσης της στάσης του Άρη Σπηλιωτόπουλου από τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ, αλλά και των κομμάτων της Αριστεράς.
Συγκεκριμένα:
-Το 50,4% των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ κρίνει ως «Πολύ/Αρκετά Καλή» την στάση του Υπουργού στις ενδεχόμενες αλλαγές,
-ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους ψηφοφόρους της Αριστεράς ανέρχεται στο 47,5%.
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου